پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204109
خودزني عربستان بر سر ذخاير مالي
تاریخ انتشار : 1394/10/28 09:27:09
نمایش : 990
«ذخاير مالي عربستان در کمتر از 4 سال به صفر مي‌رسد.»
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، روزنامه فرانسوي لزاکو در گزارشي نوشت: کاهش سريع سهام مالي عربستان، اخيرا آل‌سعود را وادار کرده است تا قيمت سوخت خودرو در داخل اين کشور را به ميزان 50 درصد افزايش دهد و همچنين ممکن است مرحله بعد، حذف يارانه‌هاي آب و برق و نيز توقف طرح‌هاي ساخت و ساز در اين کشور باشد؛  علاوه بر اين، رياض براي نخستين‌بار اعمال 5 درصد ماليات بر ارزش افزوده را بررسي مي‌کند. تمام اين تدابير براي کنترل کسري بودجه عربستان است که در سال جاري به 19 درصد از توليد ناخالص داخلي رسيده است.

به گزارش العالم اين روزنامه اقتصادي مي‌افزايد: درآمدهاي حاصل از فروش نفت فقط نيمي از هزينه‌هاي عربستان را تامين مي‌کند، که اين امر، رياض را يا به قرض گرفتن يا برداشت از ذخاير مالي خود وادار مي‌کند؛ به گفته کارشناسان صندوق بين‌المللي پول، با ميانگين فعلي، ذخاير مالي عربستان قبل از آغاز سال 2020 از بين خواهد رفت.

بنا بر اعتقاد کارشناسان، کاهش شديد قيمت نفت ( که خود توطئه‌اي از سوي سران آل‌سعود براي ضربه زدن به ايران، روسيه و عراق بود) در کنار تامين هزينه‌هاي گروهک‌هاي تروريستي در عراق و سوريه و همچنين هزينه سرسام‌آور تجاوز عربستان به يمن و مشکلات داخلي موجب کسري بودجه رژيم عربستان شده است.

منبع:کيهان

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html